سفارش تبلیغ
صبا ویژن


گروهی از دانشمندان در دانشگاه MIT پدیده ناشناخته‌ای را کشف کرده‌اند که می‌تواند باعث پرتاب قدرتمند انرژی از میان سیستم‌های بسیار ظریف موسوم به نانو لوله‌های کربنی شود و این کشف منجر به ابداع روشی جدید برای تولید جریان الکتریسیته خواهد شد.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) مایکل استرانو، استادیار مهندس شیمی در این زمینه اظهار داشت: این پدیده که تحت عنوان امواج نیروی حرارتی نامیده می‌شود، عرصه جدید و نادری را در مبحث تحقیقات انرژی خواهد گشود.

دانشمندان در توصیف این پدیده آن را به حرکت مجموعه‌ای از تخته پاره‌ها و زباله‌ها تشبیه کرده‌اند که توسط امواج سطح اقیانوس در امتداد سطح رانده می‌شوند.

در این روش هم یک موج حرارتی که پالس متحرکی از گرماست در امتداد یک سیستم میکروسکوپی حرکت می‌کند و می‌تواند الکترون‌ها را در این امتداد براند و در نتیجه جریان الکتریکی بوجود آورد.

یک جزء کلیدی در این روش نانولوله‌های کربنی هستند.

محققان می‌گویند ازجمله کاربردهای بالقوه این روش تولید انواع جدیدی از وسایل الکترونیکی فوق العاده کوچک و یا حسگرهای محیطی است که می‌توانند مثل گرد و غبار در هوا پراکنده شوند.


مشخصات مدیر وبلاگ
SHAYANSHEETREH[0]
 

با سلام . به وبگاه رسمی علم و دانش خوش آمدید ! من شایان شیت ره هستم دانش آموز دبیرستان سلام صادقیه ! این پروژه تحقیقی بنده است . تا این جا 77 مطلب ثبت گردیده . امید وارم از این مطالب نهایت استفاده رو ببرید . با تشکر مدیریت !


لوگوی وبلاگ

بایگانی
عناوین یادداشتهای وبلاگ
آمار وبلاگ
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 1
کل بازدید : 44951
کل یاداشته ها : 77
دوستان

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ