سفارش تبلیغ
صبا ویژن


مغناطیسی کردن باکتری‌ها برای کاربردهای صنعتی بزودی در کشور امکان‌پذیر می‌شود.

اسماعیل کفایتی رئیس مرکز تحقیقات نانوفناوری شهید چمران در گفت‌و‌گو با خبرنگار علمی خبرگزاری فارس گفت: در دنیا به کمک نانوذرات روی باکتری‌ها فعالیت‌هایی روی گوگردزدایی از نفت از این طریق کار شده است، اما در کشور این برای نخستین بار است که این مطالعات صورت می‌گیرد.

وی افزود: اما در حال حاضر قصد داریم کاربردهای صنعتی بیشتر با ویژگی‌های جدید‌تر را از این نانوذرات رونمایی کنیم و به دنیا بفهمانیم که محققان ایرانی می‌توانند.

کفایتی تصریح کرد: در این پروژه می‌خواهیم اثرات جدیدی از نانوذرات مغناطیسی را روی باکتری‌ها و قارچ‌ها نشان دهیم به منظور اینکه بتوانیم جداسازی آنها را از سایر محصولات راحت‌تر امکان‌پذیر کنیم.

وی گفت: این کار تحقیقاتی در کشور با همکاری پژوهشکده ژنتیک در حال انجام است و تاکنون نیز مراحل رشد و اندازه‌گیری آن طی شده است و توانسته‌ایم منحنی رشد آن را با موفقیت رسم کنیم و در حال حاضر روی کاربردهای صنعتی ویژه آن کار می‌کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات نانوفناوری شهید چمران با اشاره به این خبر علمی که باعث سربلندی و خودکفایی کشور است اظهار داشت: پژوهشکده ژنتیک باکتری مهندسی ژنتیک شده را در اختیار ما قرار داده‌ است و ما نانوذراتی را سنتز کرده‌ایم و می‌خواهیم برای کاربرد مشخص آن را ارزیابی ‌کنیم.

وی گفت: این کار تحقیقاتی توسط گروه ? نفره از محققان ایرانی درحال انجام است و بزودی اطلاعات و خواص کامل آن را اعلام می‌کنیم.


مشخصات مدیر وبلاگ
SHAYANSHEETREH[0]
 

با سلام . به وبگاه رسمی علم و دانش خوش آمدید ! من شایان شیت ره هستم دانش آموز دبیرستان سلام صادقیه ! این پروژه تحقیقی بنده است . تا این جا 77 مطلب ثبت گردیده . امید وارم از این مطالب نهایت استفاده رو ببرید . با تشکر مدیریت !


لوگوی وبلاگ

بایگانی
عناوین یادداشتهای وبلاگ
آمار وبلاگ
بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 1
کل بازدید : 44953
کل یاداشته ها : 77
دوستان

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ