سفارش تبلیغ
صبا ویژن


فیزیکدانان نسلی جدید از لیزرها را ابداع کرده اند که توانسته است پا را از مرزهای واقعیت فراتر بگذارد. این لیزر کوچکترین لیزر الکتریکی جهان است و روزی می تواند فناوری تراشه های الکترونیکی را متحول سازد.

طول این لیزر ?? میکرومتر بوده و ارتفاعی برابر هشت میکرومتر دارد و طول موج آن در حدود ??? میکرومتر برآورد شده است.

این ویژگی ها لیزر جدید را تا اندازه ای قابل توجه کوچکتر از طول موج نوری می سازد که از آن منتشر می شود، پدیده ای که برای اولین بار در جهان علم رخ داده است.

لیزرها در حالت عادی هرگز نمی توانند کوچکتر از طول موج خود باشند زیرا امواج معمولی پرتو لیزر، تشدیدگر یا نوسان دهنده نوری به وجود می آورند که به امواج صوتی به وجود آمده در ساز گیتار شباهت زیادی دارند.

این امواج نوری میان دو آینه حرکتی رفت و برگشت داشته چنین اصلی تنها هنگامی امکان پذیر خواهد بود که آینه ها بزرگتر از طول موج لیزر باشند. در نتیجه لیزرهای معمولی از نظر تغییر در ابعاد از محدودیت زیادی برخوردارند.

دانشمندان در تولید لیزر جدید خود از الکتریسیته الهام گرفتند. به گفته آنها به جای استفاده از تشدیدگرهای معمولی نوری از مدار تشدیدگر الکتریکی استفاده کردند که از یک القا کننده و دو خازن تشکیل شده است.

به این شکل نور به خوبی درون این تشدید کننده به دام افتاده و با استفاده از تقویت کننده ای نوری به نوسان الکترومغناطیسی مستقل و متمرکزی تبدیل می شود.

این به آن معنی است که ابعاد تشدید کننده دیگر در محدودیت طول موج نور قرار نداشته و می توان آن را تغییر داد.

این ویژگی یکی از مواردی است که می تواند توجه تولید کنندگان تراشه های الکترونیکی را به خود جلب کند زیرا در آینده می توان از این ابداع به عنوان جایگزین نوری ترانزیستورها استفاده کرد

 .


مشخصات مدیر وبلاگ
SHAYANSHEETREH[0]
 

با سلام . به وبگاه رسمی علم و دانش خوش آمدید ! من شایان شیت ره هستم دانش آموز دبیرستان سلام صادقیه ! این پروژه تحقیقی بنده است . تا این جا 77 مطلب ثبت گردیده . امید وارم از این مطالب نهایت استفاده رو ببرید . با تشکر مدیریت !


لوگوی وبلاگ

بایگانی
عناوین یادداشتهای وبلاگ
آمار وبلاگ
بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 1
کل بازدید : 44967
کل یاداشته ها : 77
دوستان

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ