سفارش تبلیغ
صبا ویژن


محققان در یک پژوهش جدید، اسراری را فاش کرده‌اند که نشان می‌دهد: بدن چگونه خود را شفا می‌دهد و ترمیم می‌کند، بویژه زمانی که اعضای بدن بیمار می‌شوند.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این تحقیق نشان داده است که وجود ذرات کوچک موسوم به «میکروکیسه‌ها» به ارتباطات سلولی کمک می‌کنند و در نتیجه بازسازی و بهبودی بدن را موجب می‌شوند.
میکروکیسه‌ها کوچکتر از یک سلول عادی هستند و حاوی اطلاعات ژنتیکی از قبیل اطلاعات RNA و سایر گونه‌های این مولکول وراثتی و پروتئین‌ها هستند. جیسون آلیوتا پژوهشگر فیزیک در بیمارستان رود ایسلند و دستیارانش روی این ذرات کوچک متمرکز شده‌اند.
در هنگام استرس یا آسیب‌های سلولی یا ابتلا به بیماریهای خاص مانند سرطان، عفونت‌ها و بیماریهای قلبی عروقی این ذرات درخشان می‌شوند و سایر سلولها در بدن آنها را انتخاب می‌کنند. اطلاعات ژنتیکی و پروتئینی در میکروکیسه‌ها به برنامه ریزی‌های مجدد درون سلولی کمک کرده و در نتیجه به بازسازی و ترمیم سلولها وب افتهای صدمه دیده کمک می‌کنند.
این تحقیق در مجله اکسپریمنتال منتشر شده است.


مشخصات مدیر وبلاگ
SHAYANSHEETREH[0]
 

با سلام . به وبگاه رسمی علم و دانش خوش آمدید ! من شایان شیت ره هستم دانش آموز دبیرستان سلام صادقیه ! این پروژه تحقیقی بنده است . تا این جا 77 مطلب ثبت گردیده . امید وارم از این مطالب نهایت استفاده رو ببرید . با تشکر مدیریت !


لوگوی وبلاگ

بایگانی
عناوین یادداشتهای وبلاگ
آمار وبلاگ
بازدید امروز : 0
بازدید دیروز : 0
کل بازدید : 44850
کل یاداشته ها : 77
دوستان

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ